Hemma

Sliten, det är ett ord som sammanfattar mig just nu.

Träingslägret började med att vi kom till Åland i Fredags och installerade oss i våra stugor (som mot förmodan var väldigt välutrustade med saker, det brukar inte vara så bra faktiskt.)  Första träningen gjorde vi på kvällen i den enorma eckeröhallen. det är andra eller tredje gången jag spelar där och det är lika skönt varje gång, luften är perfekt och planen är riktigt bra (även om det är en äldre version av konstgräs)

Träningen gick iaf riktigt bra, vi testade lite nya saker för att få in hur vi skall förflytta oss över planen och liknande, vi fick till spelet som vi velat hela tiden och det visade sig definitivt på lördagen. men efter träningen så var man iaf sjukt hungrig. tränarna hade fått info om att det fanns en grill i närheten som stängde 1 timme efter träningen. men när vi kom dit 30 min innan den skulle stänga så var den stängd... så där stog vi 25 personer som var hungriga och ingenting var öppet. Det slutade med att alla drog till Mariehamn för att hitta lite mat och allting slutade med att en av ledarna åkte på fortkörningsböter på cirka 1100 kr ^^ det måste tilläggas att han hade flyt med hastigheten iaf. mer behöver vi inte säga.
Dagen slutade i sängen vid 23:15 tiden iaf.

Lördag

Lördagen började med frukost vid halv 7, Trött var man efter att ha jobbat en hel vecka och sen tränat och inte fått sova så mycket men efter lite frukost och senare även uppvärmning inför matchen som vi skulle spela vid 10 så var man helt igång igen.

Vi startade matchen väldigt bra och fick upp ett bra passningsspel, vi rullade helt enkelt Ut Mariehamn, men vi har haft problem att göra mål, de problemen fortsatte under hela matchen, vi hade skott och vi hade inlägg men vi fick inte in bollen.. Mariehamn hade inte speciellt mycket farligheter, de hade ett friläge som jag plockade och så några halvchanser som inte var direkt svårhanterade för varken mig eller backlinjen, allt detta berodde på att vi fått in hur vi skulle spela på fredagsträningen. Tyvärr så slutade matchen med att en av våra backar böts ut och en ny kom in, han kom direkt in fel i en situation och rev ner en kille i straffområdet, så straffen var ett faktum. Straffen var hårt slagen i mitt nedre högra hörn, jag var på den men lyckades inte trycka ut den tyvärr den var alldeles för hårt slagen. Matchen slutade tillslut 1-0 till Mariehamn. Vi får helt enkelt ta med oss vårat spel som fungerade grymt bra, om vi fortsätter lira så så kommer vi helt klart kunna rulla ut flera lag under säsongen:)

Eftermiddagen bjöd på ännu en träning, senare så var det en fri kväll där vi kunde göra det vi ville. det slutade med att nästan alla satt och smådrack och tog det lugnt eller söp ganska ordentligt. jag var en av få som var nykter så det slutade med att jag blev fyllechaffis in till Mariehamn, där jag lämnade av Joel och Brunte på en klubb.

Söndangen var en hård träningsdag, men enbart en träning. hela kroppen var stel och efter att ha haft en hård vecka så har man sina skavanker. 3 matcher och 5 träningar ger en alltid lite småskador som det nu skall bli skönt att ta hand om, 

så nu sitter jag här och analyserar hela helgen för att se vad jag kan göra för att utvecklas och för att klara av mina småskavanker. om jag ska sammanfatta helgen eller veckan kanske man skall säga så måste jag säga att jag som spelare och vi som lag har utvecklats väldigt mycket och det har blivit RIKTIGT kul att lira fotboll igen. jag hoppas att det fortsätter och att vi fortsätter utvecklas på samma sätt inom laget.

Nu ska jag fortsätta försöka hitta en plats i en bil inför forsmarksbesöket imorrn men jag hitar ingen:S annars så blire en lång sovmorgon och gym vid 14:tiden och sen jobb på friskis.

CIoa hare bra

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0