Grisslehamn - Edsbro IF

Nu kommer äntligen referatet från matchen i fredags. jag gör som vanligt, jag citerar hela referatet som vår tränare skrivit.

"Vinst mot Grisslehamn med 4-2. En Match som har två helt olika halvlekar. .....

Vinst mot Grisslehamn med 4-2. En Match som har två helt olika halvlekar. Den första halvleken är knappt värd att kommentera för våran skull. Medan den andra halvleken är otroligt bra. Den första halvleken är vi inte med i matchen alls. Vi står och tittar på när Grisslehamn spelar. Dom gör vad dom vill. Det är tur att Jocke håller oss kvar i matchen. 1-0 till Grisslehamn i 12: min ett stillastående mittfält och ett vid öppet försvar. 2-0 i 15: minuten står vi och tittar på när Grisslehamn bara tar boll och sätter dit den. Match bilden fortsätter så fram till 40: minuten. Straff till Grisslehamn som Jocke räddar. Vi var överens om att ligga högt med hela laget och fylla på med mycket folk i anfall. Löpa mycket utan boll. Vi gör tvärt om. Vi blir baktunga och står stilla.

Andra halvlek. En rejäl utskällning i paus. Drog upp riktlinjerna igen som jag gjorde före matchen som tydligen ingen lyssnat på. Nu ser man en stor skillnad direkt i andra halvlek. Attityden är där. Nu har vi kopplat på vinnarskallarna. Anfall på anfall kommer från våran del. 1-2 på straff kommer pga en fin genomlöpning av Niklas J som fälls. Joel A sätter straffen säkert i mål. Tid 55: min. I 56 : min kommer nästa chans där Michel träffar ribban och Niklas S träffar en som står på mållinjen. I 57: min Stefan R är igenom Lägger bollen strax utanför. I 81 : minuten slår Petter B ett inlägg som Niklas S tar hand om och gör 2-2. Äntligen Niklas Grattis nu lossnar det !!. I 82 : minuten lägger Petter B en boll på djupet till Michel som kommer fri och gör inget misstag 2-3. I 83 : minten räddar Grisslehamn på mållinjen. Trycket är enormt. I 84 : minten kommer då 2-4 tror vi. Det är bara domaren som har en annan uppfattning. Det är Kenneth slår en misslyckad frispark som målvakten tappar in. Den spelare som är närmast målvakten är Stefan R avstånd ca 3 meter domaren tycker att Stefan irriterar honom på något sätt???. Vi fortsätter att trycka på och i 85 : minuten kommer 2-4 Ett långt inkast från Kenneth J som Stefan R nickar in. Som ni ser så är det bara ett lag på planen i andra halvlek. Bra grabbar. Men nu är det dags att spela två halvlekar vi väldigt bra när vi har rätt attityd. Ta med er det. En stor glädje efter fredagens match. Vill passa på att tala om att två av våra duktiga 95or har gjort debut. Det är Wille P och Linus D båda två var mycket bra. Mera beröm till Jocke som höll oss kvar i matchen. I andra halvlek ska alla ha beröm. För en helgjuten insatts. Tack grabbar.
Fotbolls hälsningar Kenneth Lundberg."


som ni kan se så är jag iaf mycket nöjd med min insats under den matchen! man kan inte må så mycket bättre än när man har spelat riktigt bra och verkligen gjort det man kunnat göra.

Well well Enjoy Folks!

/J

Kommentarer
Postat av: von schrowe

hahahha ja xD skrattar ihjäl mig

2009-06-01 @ 22:05:01
URL: http://denisevs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0