400 000 Miljarder.

är det någon som förstår den summan? jag gör inte det, det vet jag. men det är summan som finanskrisen har kostat världen hittils. men det kommer kosta så enormt mycket mer, antalet personer som lever under existensminimumet (2 Dollar per dag) har ökat kraftigt och är nu 1,5 Miljarder människor. mellan 30 och 50 miljoner jobb har försvunnit och Staden Detroit i USA har snart gått under. om man kollar på världens bnp och jobbutveckling så är det den värsta tiden sedan andra världskriget. helt sjukt tycker jag, hur allting kan rasa så fort och bara fortsätta rasa. Länder lägger ut enorma krispaket för att rädda företag men de får bara tillbaka resultatet att cheferna tar ut enorma bonusar.

T.ex. i USA så har Barack Obama fått igenom ett enormt paket på 900 miljarder dollar (har jag för mig) nu kommer det fram att chefer för många av bolagen har tagit ut bonusar på upp till 160 miljoner kr. helt sinnessjukt! som tur var så har Obama reagerat starkt mot det och jag hoppas att det slutar med att cheferna både får lämna tillbaka pengarna och får sparken. vi kan nog säga såhär. de har irriterat HELT fel person^^ 

men det finns faktiskt en positiv sak med detta, det är att vi som går i gymnasiet nu och högskolan, vi kommer komma ut i arbetslivet när högkonjukturen kommer igång igen, så jobben kommer förmodligen komma ganska perfekt till det!

Men vi hörs senare eller imorgon!

Ciao
/J

Kommentarer
Postat av: Alice

Heeejsan! Glömmer alltid bort att läsa din blogg, men det är synd för du skriver om värsta seriösa grejerna. Jag kan behöva lite sånt :)



Helt sjuka grejer det där. Men jag förstår fan ingenting av finanskrisen, allting är obegripligt. Tur att du håller koll.



Och tack för hjälpen, nu har jag lyckats göra en massa plats och dessutom installera msn igen också :P Godnatt!

2009-03-23 @ 00:03:01
URL: http://rosamysk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0