Ipred

nu är de bara 22 minuter kvar tills Ipred börjar gälla. är det någon som faktiskt kommer sluta fildela upphovsrättsskyddat material? jag vet att jag inte kommer göra det iaf. jag kommer förmodligen använda mig av Ipredator men det kommer inte bli direkt. För er som inte vet vad Ipredator är så ska jag ta en kort förklaring.

Ipredator är en tjänst som www.thepiratebay.org har tagit fram. man får betala cirka 50 kr/månad för den men då får man en ordentligt krypterad uppkoppling som säkrar alla överföringar. det medför att alla som letar efter oss får först kämpa sig igenom den muren och sen så sparas ingen trafik. så då måste de först hitta en specifik person bland de miljontals som kommer använda sig av det. och sen måste de få reda på identiteten på personen. allt detta görså att de förmodligen inte kommer att bli en sak de kommer ha råd att göra.

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0