Lång dag

Ja vd ska man säga mer än att min dag har blivit extremt lång, igårkväll så ringde farsan och frågade om jag på något sätt skulle kunna jobba idag för att de behövde verkligen hjälpen, och jag kände att eftersom det precis är en ny period och jag har Idrott och Hälsa B där , en av lärarna är borta och jag behöver dessutom pengarna något enormt för vissa saker.

så när jag sa ja så fick jag reda på att jagskulle behöva börja klockan 4 i Vaxholm som SENAST. så jag tänkte att jag skulle försöka få lite sömn så jag gick och la mig vid 22:00, men hjälpte det ? jag var riktigt trött men jag kunde inte somna, sista gången jag kollade på klockan så var den 00:15. men jag somnade iaf tillslut, men klockan ringde 02:22 och då var det bara att gå upp, farsan och jag åkte iväg mitt i snöstormen och tog oss till Vaxholm. när vi kom fram så fick jag en bil och vi började jobba lite innan 4 snåret.

det var rätt så mycket sjukt som hände under denna dag, en sopbil körde utför ett stup rakt ut mot havet men på något sätt så lyckades han få sladd på rätt sätt så när han slog i marken så stog bilen upp ochhan kunde fortsätta köra vidare på marken som han då stod på. På samma ställe som han körde ut så kom det en personbil och gled ut också men bilen kom inte hela vägen ner den heller som tur var.

ja dagen gick vidare och efter en andra frukost vid 07:00 så jobbade vi på och klockan blev 10 (jag började bli hungrig igen) så jag fixade lite bananer som jag käkade upp typ direkt, Lunchen blev vid 12, maten bestod då av cirka 700 gram pasta med skinka och nån sås till (2 st vanliga matlådor som man kan köpa på Ica). Dagen rullade på och tiden försvann ganska fort, lite efter 4 så slutade vi och jag var hemma till klockan 18. så nu sitter jag här och känner att jag borde sova så det är nog det jag skall göra. men jag ville bara säga att det har varit en helt ok dag även om jag bara sovit 2 timmar och jobbat 12.


Ciao

 Btw, Jag hoppas den dråpmisstänkte läkaren blir friad på alla punkter och senare får upprättelse på alla sätt hon kan!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0