sossar...

Nu tror jag att toppen är nådd... först så kommer det fram att Jan Emanuel Johansson har försökt att hyra ut sin 2:a i centrala Stockholm för ockerpriset 10000 kr /månad och dessutom så har han skrivit in i annonsen att de som inte kan tänka sig att betala det inte heller skall ringa på lägenheten.. just det där är kanske en sak man kan låta gå om det är en engångsföretelse men nu kommer det fram att så sent som i November förra året (2008) så har han försökt hyra ut sin villa i Visby för 10000 - 35000 kr/vecka, alltså upp emot 140 000 kr/månad. är det bara jag eller är inte det HELT sinnessjukt?!

Det finns ingen lag om hur hög hyra man får ta ut men enligt den ideologin som han säger sig följa så ska alla få ha råd med en bostad och om man hyr ut i andra hand så skall man inte tjäna pengar på det, man skall alltså hyra ut för samma summa som man själv hyr för.  Dessutom så har det varit flera fall där privatpersoner har hyrt ut i andra hand och då hyrt ut för ett högre pris än grundpriset och där har det blivit ett enormt ståhej om att man inte får göra så och att det är oetiskt och fel. Frågan jag ställer mig då är. gäller inte detta alla och speciellt de som styr vårt land och som förespråkar allting? räcker det inte för nu t.ex. J-E Johansson med en riksdagslön på 52000kr/månad och sen miljoninkomster varje år i hans egna företag. måste han försöka tvinga folk att betala ockerpriser? som sagt, helt sinnessjukt!

falskt är vad det är! stå och predika om att alla ska ha lika och säga att man inte ska göra si och så och så går han själv och gör PRECIS det. Falskt och dåligt, jag hoppas att han inte får komma in i Riksdagen efter detta, jag hoppas att det blir ett tillräckligt stort tryck på riksdagen så att han inte kan sitta där. Kom igen nu Mona, ta ditt ansvar som partiledare! Sparka ut honom, eller låt honom sitta kvar om du vill det, det kanske är bäst för Sverige i längden. För om han får sitta kvar så kommer Rösterna att gå till andra partier när vallokalerna öppnas.

/J

Kommentarer
Postat av: Eve

Tja :) Första gången jag hittade hit. Läste i tidningen att Jan-E sa nåt i stil med att det hela är väldigt pinsamt, men att han försökte iaf, dock räckte det inte hela vägen.. Haha. Någon hyresexpert sa att OM någon gått med på att hyra för de pengarna hade de fått tillbaks en del. Hyran måste vara en "skälig summa". Men jag håller med dig :) Har alltid sagt att Blockets annonsörer försöker sälja grejer för drömpriser :) (Har för mig att han annonserade på Blocket..) Hur går det med papprena på renaulten? <3 Hittat nån bil än? Ha en bra dag! Mvh

2009-03-04 @ 22:07:06
Postat av: Jocke

jo men saken e inte det utan saken är ju att det är en högt uppsatt person som säger att sånt där är fel och säger sig stå för det.. det är dubbelmoralen som de hela tiden använder sig av som är fel.



jadu jag vet inte.... mamma e på teneriffa så jag vet inte.. hon sa ju att hon skulle beställa men hon gör förmodligen inte det... (vi har massa skit som e just nu så hon har ett minne som en guldfisk... ) nope;P har inte kollat pga dåligt med pengar men har tänkt börja nu igen så man har letat ett tag innan man börjar bestämma sig:) tack detsamma!



/J

2009-03-04 @ 22:13:31
URL: http://jrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0