Syra

Syror vet ni alla vad det är hoppas jag. vissa syror är farliga och vissa är inte det. vissa äter vi och vissa kan man få i sig men dessvärre bara en gång ^^ jag satt och kollade runt lite på internet efter nåt roligt eller intressant att läsa. och jag hittade en artikel om en kvinna som efter att ha tackat nej flera gånger till att gifta sig med en man. så tillslut så tröttnade han och kastade H2SO4 (Svavelsyra) över henne och det gav henne extrema bränn/frätskador som även gjorde henne totalt blind på båda ögonen. nu efter 5 år och 17 operationer så är hon fortfarande blind och hela ansiktet är ett enda stort ärr.. helt sjukt.. men det är faktiskt inte det enda sjuka i den här historien. utan det sjukaste kommer nu. hon har varit uppe i en rättegång nere i Teheran där han har blivit dömd att behöva vara med om samma sak. alltså så ska de droga ner honom, vakter ska hålla i honom och en läkare skall se till att hans ögon är totalt öppna. hon ska då känna sig fram till hans ögon och droppa i 20 droppar H2SO4 (Svavelsyra) i vardera öga.

jag säger inte att han är värd nåt annat men är det inte precis nu som man märker att samhället på vissa ställen i världen är helt ute och cyklar. ska vi sitta och straffa folk med samma sak? ska vi vara lika dåliga som den första gärningsmannen? det tycker inte jag. utan jag tycker att han isåfall skall få livstids fängelse med vatten och bröd eller kanske dödsstraff.. men jag tycker det är HELT fel att hon ska få göra en sådan sak på honom.. även om han inte är värd mer egentligen.

Har någon nån annan åsikt så kommentera gärna!


/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0