Trög marknad

Ja vad säger man, nu har dem överträffat sig själva igen.. jag tror det flesta har hört talas om termen "Subprimelån". om inte så ska jag dra en kort förklaring först.

Subprimelån är ett lån som under senare år har blivit ett väldigt välanvänt lån, speciellt i USA. vanligtvis så går banken igenom hur betalningsduglig man är och hur mycket tillgångar man har och ger efter det ett låne och ränteförslag till privatpersonen, de ger alltså inte ut pengar om man ser att personen inte kommer att kunna betala av lånen och samtidigt överleva. det är där skillnaden mellan Subprime och vanliga banklån kommer in. I ett subprimelån sålånar banken bara ut pengar genom att kolla hur mycket alla tillgångar är värda och inte på hur personen kan betala tillbaka, det gör att när det inte går att betala så tar banken tillslut huset och allt personen äger om det vill sig riktigt illa, vilket nu har kört USA:s ekonomi i botten och det har även gjort världens ekonomi väldigt dålig. (det är bara en del av det men det är en av de största delarna) Allt detta har gjort så att ingenting går att sälja, Framförallt i USA. inga mäklare kan sälja hus eller lägenheter, inte ens de som har pengar köper för tillfället. så nu har mäklarna kommit med en ny ide till en viss grupp av människor. för varje hus som säljs. man kommer att ge en Ferrari F430 Spider till varje person som köper ett hus. det tycker jag är rätt najs men samtidigt så är det en väldigt desperat handling, men  vad är det man säger ? desperata situationer kräver desperata handlingar.

Det lite jobbiga för oss "vanliga" personer är att husen går på cirka 30 miljoner kr och uppåt... det är ganska trist^^ det skulle inte ha varit helt fel att få med en bil som är värd cirka 1,2 miljoner !


Ferrari F430 Spider. Värde cirka 1,2 miljoner kr
490 hk vid 8500 v/min
Toppfart: 315 km/h Acceleration
0-100 km/h: 4.0 sekunder.

/J

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Du kan få köpa dne där bilen till mig om du vill.

2009-03-17 @ 11:32:44
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Tarziii

En sån där har jag :D HEHEHE

2009-03-17 @ 15:47:25
URL: http://tarziii.blogg.se/
Postat av: Tarziii

Eeeemm.. Nej asså nej jag är ledsen, tyvärr asså, jag har.. lånat ut den till en kompis i.. Norge :D hahaha

2009-03-17 @ 21:38:23
URL: http://tarziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0