Åland

Åland igen, ja det blev det på lördagen. bussen gick från Edsbro redan vid 8 på morgonen, v var ett gäng på lite över 40 personer. Laget vi skulle möta på Åland var FRAM. FRAM skulle stå för motståndet i den andra matchen i denna serie. jag kunde som sagt inte spela pga. gipset men jag följde med iaf.

här kommer ett matchreferat.

jag orkar inte skriva så jag citerar min tränare istället.

"En härlig vinst på Åland mot Fram....... En härlig vinst på Åland mot Fram. I dag visar vi att vi har en stor lagmoral i laget. Underläge med 2-0 efter 20 min. Fram spelar som finska lag gör mycket på rus och fysisk fotboll. Vi har lite svårt att komma i gång i dag resan i benen och sent framme på arenan. Vi ligger lite för långt ifrån och ger fram utrymme att spela sitt spel. Jag tycker att deras övertag är skenbart. Vi håller dom utanför boxen deras två mål är inte några målchanser. Första målet efter 6 min ett misslyckat inlägg som blåser in. Efter målet så tänder vi till. Det är Joel som går in och tar några närkamper och tar med sig dom övriga. Vi flyttar upp spelet vi höjer bolltempot och då får Fram svårt att hänga med våran första chans får vi efter 9 min det är Mattias som är framme i ett bra läge men är lite okoncentrerad. Vi fortsätter att trycka på. Vi skapar några halvchanser. I 20:e min så får Fram utdelning igen 2-0 på en djupledsboll som Teddy missbedömmer. Det målet tänder oss extra mycket fram till pausvilan så är det bara ett lag på plan men vi kommer bara fram till några halvchanser den vassaste chansen har Kenneth som sätter den i stolpen.

Andra halvlek stuvar vi om lite i laget Och efter 3 min i andra halvlek kommer målet som vi är så väl värda. 2-1 genom Joel på en smart frispark. Det målet ger oss riktigt mycket energi. Nu rullar vi boll som gör att Fram har svårt att hänga med. Fram får springa mycket utan boll som gör att dom blir trötta. I 65 min lägger Petter en boll i sticket där Andreas dyker upp efter att ha gjort en fin löpning i djupled och gör 2-2. Ytterligare energi pumpas in i vårat lag och vi fortsätter att rulla boll på ett sätt som är vägvinnande. Fram blir tröttare och tröttare och börjar tappa humöret och får också en man utvisad efter ett tag. Nu går vi för seger och utdelning kommer på en hörna i 72:a min genom Stefan 2-3. Vi backar inte hem utan fortsäter trycka på och i 96:e min gör Joel sitt andra mål för dagen 2-4 pass Kenneth.

En seger som kommer för att vi är så organiserade spelar efter dom riktlinjer vi satt upp. Ett plus vi har är att vi kan göra en del byten och förändra matchbilden. I dag ska alla ha beröm för en väl genomförd match. Vill ge Teddy lite extra beröm som växte under matchens gång. NU LADDAR VI FÖR NÄSTA MATCH. "

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0