full fart

jag sitter här med några ostmackor och oboy. smakar helt underbart, bara så ni vet ;)

idag så har hela Sverige ihärdigt firat Kristi himmelfärd som ni alla vet (hör ironin). dagen startade vid klockan 9 med frukost och sen så träning med laget vid klockan 11. träningen flöt på bra även i regnet som senare kom över oss. sen när jag och broder kom hem vid 14 tiden så ville mamma att jag skulle skicka lite bilder till mäklaren.

 precis när jag ska göra det så märker jag att allting inte står rätt till med min dator... saker börjar öppnas och stängas lite som de vill och helt plötsligt så försvinner 2 av mina hårddiskar och datorn varnar för att nån obehörig är inne i den. så jag kastar mig fram mot internetsladden och rycker ur den... (allt detta var på cirka 10 sekunder)  då har alltså någon jävla idiot rent ut sagt. hackat sig in i datorn och börjat leka. som tur var så är alla mina filer och bilder jag har skyddade genom lite olika saker så jag tror inte att personen hittade det:) men det blev iaf till att gå till min broders dator och logga in på routern för att konfigurera om säkerheten och öka den. så nu är allting (varning för datasnack) skyddat genom mac-addressfilter, högre kryptering, nyare och svårare lösenord, maxantal användare är också minimerat. så nu sitter vi så säkert som man kan.

men jag förstår inte en sak, vad är det för kul att sitta och hacka ett hemnätverk? vad har vi för hemliga saker här? Morsan har sin jobbdator med VPN uppkoppling till jobbet men vad är det för kul? privata bilder, musik och film. det är lixom inget av värde... aja, det va nån pundare iaf som verkade ha riktigt tråkigt!

Kvällen har bestått av pokerspelande, det slutade med att jag kom 3a i en turnering och att jag vann en. 30 manna turneringar. så jag gick väl plus cirka 300 kr eller något idag:P

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0