Lördag

Så, vad gjorde jag igår egentligen ?
jo dagen började hyffsat tidigt, klockan 09:00. med en frukost på altanen och planering inför dagen. jag och Björn skulle röja en väg ner till sjön som vi har 300 meter nedanför oss. problemet var att det var rakt genom skogen där vi iofs haft en väg förut men den var hyffsat igenväxt.

men vi packade  ned vatten, såg, röjsåg, sekatörer och märkband.

brorsan körde röjsågen, det innebar att jag kunde springa runt i enabrt skor och byxor. vlket var skönt om man bortser från alla myggor som fanns när man var där inne.. det tog cirka 4½ timme för oss att ta oss ner till sjön.  när vi dessutom lyckats ta oss igenom allt vid sjökanten så såg det ut såhär.



Riktigt varmt och skönt! sen måste jag tillägga att det var först när jag kom igenom vassruggen och alla träd som fanns där som jag fick den första vindpusten som svalkade.. helt sjukt varmt! men jag ska inte klaga, nu är sommaren äntligen här och jag börjar bli brun.

Senare på kvällen så åkte jag in för att käka middag med friskisgänget. där jag och Kicki var de 2 yngsta och satt och pratade och hade det trevligt. framåt halv 10 så gick vi för att möta Marie, Kicki och Marie skulle vidare till trädgårn så medans jag väntade på att Morsan skulle komma och hämta mig så hängde jag med dem.

så efter en hel del prat så gick dem in på trädgårn och jag satte mig i bilen.

påväg hem så fick morsan tvärnita för en familj vildsvin som jag själv har stött på ett antal gånger.



Det var 12-13 st kultingar, sjukt söta är de faktiskt:P randiga och prickiga små saker som springer runt.
Den minsta sprang dessutom ända fram till bilen så att man hade kunnat ta på den om den stått still.
(Så dumma va vi inte^^)






Det var Dagen och kvällen för min del!
efter mycket slit och en del dricka och trevligt pratande med Kicki så somande jag gott senare^^

/J

Kommentarer
Postat av: von schrowe

joakim har din mamma inte lärt dig att man inte får springa över vägar sådär!?!?!? :O

2009-06-01 @ 21:29:06
URL: http://denisevs.blogg.se/
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Häääftigt.

2009-06-04 @ 22:15:34
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0