Matcher

Jag har lite matcher som jag inte har recenserat alls den sista tiden. jag har bland annat dömt 2 st matcher. en i söndags och en i måndags.

Matchen i söndags var mellan Edsbro 95or och Sirius 95or. det är två spelande lag som rullar boll och verkligen försöker spela fotboll istället för att bara lägga långbollar och springa som många andra lag  i den serien brukar göra. Det är ganska skönt som domare när lagen spelar så för då behöver man inte hålla koll på offsiden som en tok hela tiden som man annars alltid måste göra. dessvärre så är det mer småsaker som händer hela tiden som är svåra att se och hålla koll på.

Den matchen var även den första matchen som jag behövde tvätta av händerna och lite av armarna från blod efter första halvlek. efter att en i Edsbro sparkat iväg en boll så träffade han med sina dobbar (järndobbar) uppe på huvudet på en av Siriuskillarna. det resulterade i ett uppfläkt jack på cirka 2 cm mitt uppe på huvudet på killen. jag skämtar inte om jag säger att blodet sprutade ut.. det tog ett tag innan vi fick fram ett tryckförband så vi andra fick försöka stoppa blödningen medans. alling slutade dock väl,det blev några stygn för killen när han väl kom in till  akademiska sjukhuset men det var ingen direkt fara med honom. det var ungefär som vanligt, det såg värre ut än vad det egentligen var. matchen slutade tillslut med en vinst för Sirius med 0-1 efter ett slumpmål som gick över målvakten. matchen borde ha slutat lika och man ser till spelet men det är inte alltid det blir som det ser ut.

Matchen i måndags var inte fullt så hård pga att det var 2 lag som var ett år yngre. man tycker kanske att det inte skall vara sån skillnad. men det är en enorm skillnad. lagen sparkar boll istället för att spela och de lägger bara långbollar som en och annan "förvuxen" (skönt ord^^) spelare springer ikapp och sen lägger i mål. denna match slutade med vinst för Edsbro med 8-1 efter att de ägt matchen totalt från början till slut.

/J

Kommentarer
Postat av: moa

haha, jag ska till GST då ;) försökte få med mig adrian men han skulle på något lan.... haha

2009-05-20 @ 18:13:46
URL: http://myhoneybun.blogg.se/
Postat av: Anonym

gamla stans trädgård ;)

ah jag vet :)

2009-05-21 @ 12:15:28
Postat av: Jocke

Gamla stans trädgård ? ;P va?

2009-05-21 @ 14:11:11
URL: http://jrodin.blogg.se/
Postat av: Isabella

vaddå vi har ju inte bestämt att vi ska vara med varandra... ? :P

2009-05-21 @ 19:19:08
URL: http://binabinabina.blogg.se/
Postat av: Isabella

ja men inte näääär.. ingen dag är ju bestämd?

2009-05-21 @ 23:34:46
URL: http://binabinabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0