Sorgligt men kul ^^

Ja vad säger man, om man vill ge ordentlig dricks så ska man åka till Eon i Ängelholm och tanka! enman gjorde det för någon dag sen och det kostade honom 158 kronor för det han tankade. problemet var att det drogs 32 ggr från kortet, alltså cirka 4000 kr.dessutom så hann de stoppa 23 st transaktioner innan de gick igenom. ganska kul måste jag säga men kanske mindre kul för personen:P

sen finns det en sida till av detta och den är sorglig och skrämmande. Ni alla vet förmodligen att direkt vi "Vanliga, dödliga" inte betalar så kommer kronofogden och letar med blåslampa efter oss, vilken summa det än är. det värsta jag läst om är en person som fick en prick i registret för att hon missat att betala 2 kr. en prick i registret gör så att du inte får ta lån, du får inte hyra en lägenhet och det stoppar dina möjligheter till kreditköp i 2 år om jag inte missminner mig. (rätta mig om jag har fel om antalet år).

I detta fall så har personen inte fått tillbaka pengarna, det var många andra som det krånglade för också och ingen av de har heller fått tillbaka sina pengar.. om det hade varit tvärtom så hade det var en blåslampa efter personerna, men nu sitter företaget och bara håller i pengarna så länge de kan.. jag tycker det är stört.

menmen jag hoppas de får tillbaka sina pengar fort!

/J

Kommentarer
Postat av: von schrowe

haha va :P nu pratar du en massa gojja

2009-05-27 @ 15:11:36
URL: http://denisevs.blogg.se/
Postat av: von schrowe

haha du är en snurrig kille :D



jaså, det låter ju inge bra att vara arg!

2009-05-27 @ 16:14:12
URL: http://denisevs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0