Småsummor

Jag satt inne på E24 och kollade runt lite här för någon dag sen och hittade en "sak" som jag lätt skulle köpa om jag hade lite pengar över i bakfickan.

Jag hittade en 88 meter lång segeljakt som kräver 16 man i besättning för att hantera^^ Maltese Falcon som den heter återfinns just nu på Malta och är till försäljning. Summan är 99 Miljoner Euro! alltså cirka 1062 miljoner svenska kronor. den 8 meter långa cutter har ett segelomfång på 2400 kvm och den korsar lätt atlanten på 10 dagar.


Hyffsat stor måste jag säga, att glida runt i den skulle jag absolut inte tacka nej till^^

fler bilder nedan.

Hyffsat cool bild, lite gungigt.



Uppifrån som ni ser. det ser ut att få plats en och annan för att sola och lata sig.

detta krävs tydligen för att hålla skutan flytande.


Matsalen


Vardagsrum


Sammanbindande spiraltrappa mellan de 3 däcken


Sovrummet, det skulle jag inte säga nej till att sova i.


Men som sagt om man hade haft lite över en miljard över så skulle jag definitivt köpa denna. eller kanske hyra för att bli hämtad från studenten!
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0