Helgen

Hejsan! Long time, no see.

ja det var det, väldigt länge sen. jag har haft fullt upp med skolan och träning och matcher och allt vad det nu har varit, men jag ska gå igenom helgen nu iaf.

I lördags så vaknade jag och var förkyld som aldrig förr.. värdelöst.. speciellt eftersom det var min debut som assisterande domare i fotboll (kallades linjedomare förut), jäklar va kul det var, bättre kan det alltid bli, men jag är faktiskt riktigt nöjd med min start. en del att fixa till men det ska det ju alltid vara ? vart ligger utmaningen annars lixom.

Idag så spenderade jag nästan hela dagen inne i Uppsala för att lira första matchen i Upplandscupen, Uppsala Inter tog emot oss på Ekebyvallen.
Jag startade på bänken , men efter att Fredrik blivit tvungen att bryta så fick jag hoppa in i andra halvlek. fasen så svårt det är.. att hoppa in i en match där alla andra redan är fullt inne i spelet och man själv knappt rört bollen..
dessutom så var det första jag fick mot mig ett friläge, man kan ju säga att jag kom in i hetluften direkt från start.

Vi vann iaf matchen med 3-0 tillslut. så jäkla skönt att hålla nollan när man får hoppa in sådär! det känns guld.
Nu får vi hoppas att Fredrik inte är alltför allvarligt skadad och att han kommer tillbaka fort.

aja, nu ska jag sätta mig ned och försöka skriva i vart och när alla matcher är som jag ska döma de närmaste 3-4 veckorna.


 

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0