vad är det för bugg i systemet?

ja, detta låter ju som ett datorproblem, med tanke på linjen jag går så kan man ju misstänka det. men detta är något helt annat. denna dag har varit mestadels skit! den startade bra, med Svenska C lektion som rullade förbi utan problem, men sen så har jag en håla som varar mellan 11-14:30 på måndagar. det är rätt drygt men man kan använda tiden till att plugga iaf det blir ju rätt bra i slutändan. men idag så hade jag lite andra planer, jag skulle lösa lite uppgifter som jag hade i två kurser (som sagt, väljer att inte nämna vilka pga. att inte säga vem det är), dessa två kurser har jag haft med en och samma lärare (jag väljer att inte gå ut med namn pga. idiotin i det som komma skall). när jag kom fram till läraren och frågade om hon kunde ta fram uppgifterna till mig så att jag kunde göra dem i samband med att jag löser företagsekonomi A (samtidigt som jag har alltid fräscht och klart för mig).  Svaret jag får av henne är detta "ehm.. jag vet inte vad du ska göra för saker, jag är ganska säker på att jag kastat alla uppgifter och resultat med tanke på att du redan tagit studenten". i detta läge så står jag som förstelnad, jag vill bara skrika rent utsagt.. det jag lyckas få ur mig är helt enkelt bara, "ursäkta, vad sa du precis till mig? *blicken var väl inte den snällaste* " men som sagt, hon fortsätter säga att hon förmodligen kastat dem och sen i nästa andetag så säger hon att hon kastade det för att kursen avslutades i hösten i 3:an.

grejjen med detta är att jag fick ett 4:de år beviljat precis vid den tiden för att göra dessa kurser som jag inte hunnit/orkat med pga. familjeskäl.  Disskutionen fortsätter iaf med att hon står nervöst och skruvar på sig och säger att hon ska leta och se om hon hittar dem men om hon inte gör det så kommer jag behöva göra kursprov på båda kurserna (tror det är 150 eller 200 poäng).  allt detta för att IDIOTEN har KASTAT mina saker!

Nu sitter jag här och har gett henne tid tills imorgon klockan 12 att leta fram mina uppgifter, om hon inte lyckats med det då så kommer jag gå vidare med det, för jag ska tamefan inte behöva göra om något pga hennes klantighet! först blir det rektorn med syon, där får vi hoppas att det löser sig, men det får vi se då.

men det var en del av dagen.. senare så när jag väntat mina timmar för den sista lektionen så när jag är påväg till salen så möter jag en elev som har samma kurs, varav hon informerar mig om att vi inte skall ha någon lektion pga att läraren inte är närvarande. detta har hon då lagt ut inne på Sams infoskärmar och precis utanför deras korridor, så vi från Teknik, Media och de andra programmen förutom Sam har ingen aning om att vi inte har lektion....

Ja, jag vet att hon faktiskt skrivit ut det på dessa skärmar, men helt ärligt, om man har individuellt val med flera olika program så måste man informera dessa program, vi på teknik är ALDRIG ute vid ekonomikorridoren för att vi har allting borta i vår del av skolan.. så jävla dåligt av henne.. jag är så trött på hur informationen sköts på denna skola! svaren vi får är också bara "det är er skyldighet att titta på skärmarna" men vad menar dem med det ? att vi inför VARJE lektion ska springa där? det måste finnas några skyldigheter som lärare att man ser till att informationen går fram till eleverna i fråga. nån stor bugg i systemet är det iaf det är en sak som är väldigt säker.

nu ska jag sluta skriva negativa saker, men jag kände att jag behövde få ut lite ilska. jag väntar just nu på att mamma ska komma hem så jag kan ta bilen till gymmet för att träna bort en del ilska! det ska bli skönt som fan !

/J

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilken idiot lärare! skulle också bli j*vligt sur om det där hände mig! ihhi (A)

2010-03-29 @ 22:49:27
URL: http://alexandrapalmqvist.blogg.se/
Postat av: veronica

oj:o jo nu förstår jag varför du var arg:@....hoppas sakerna hittas då;o

2010-03-30 @ 14:36:57
URL: http://veronicanasslander.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Jaa men det tycker jag!! (:

2010-03-31 @ 07:29:55
URL: http://emmast.blogg.se/
Postat av: Jocke

@ Emma: ja absolut:)

@veronica: ja, lite småsur...

2010-03-31 @ 22:02:02
URL: http://jrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0