morgon

God morgon! sitter här och käkar lite frukost.. börjar få lite halvbråttom snart också tyvärr men det hör väl till? för vem har inte bråttom på morgonen när snoozeknappen används för många gånger.

ljusstakarna är uppe också, rätt så skönt/mysigt nu i vintermörkret faktiskt även om julen är totalt överskattad. ja jag sa faktiskt det, jag sa att julen är överskattad och kanske inte värdelös, men ganska onödig. den var det bästa som fanns när man var lite, nästan bättre än födelsedagen själv men vad är den nu? Tomten finns ju inte, det ar man kommit fram till, det är alltid samma mat (jag äter bara skinkan, köttbullar och potatis), varje jul så ska man dessutom ta sig till någon släkting som man ska ha det så trevligt hos, men egentligen så åker man bara för att vara trevlig och inte såra dem. det enda man egentligen vill är att vara hemma eller med någon i ens direkta närhet som man faktiskt vill ha kontakt med.

det är klart att julen kommer bli roligare igen någon gång, när man själv får barn så kommer det definitivt bli kul igen. då finns det ju någon som tror på den röda saken med långt skägg som stannar i genomsnitt i 20millisekunder per person under julafton (siffran stämmer). det måste vara kul, att få se tindrande ögon när presenterna lämnats under granen av en nisse som ingen har sett, precis när alla var upptagna med ett spel eller dylikt. 
 
ljusstakarna lyser upp vintermörkret, inte julen. det är min slutsats och åsikt just nu, men jag vill lägga till att det ändå ska bli kul att se de tindrande ögonen på bröderna när klapparna ska öppnas!  nu hoppas jag att julkalendern är bra, så det blir något kul att titta på i dumburken ;)

btw, köärkortet är nu officielt mitt! efter 2 år och 1 dygn så är nu prövotiden slut!

Kommentarer
Postat av: Elin

Negativ :P

2010-11-29 @ 21:29:06
URL: http://eliinjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0