stockholmare på vägarna...

Helt ärligt, vad fan gör stockholmare på sveriges vägar under vintern? inte fan kör dem bil iaf.. det är horribelt att se hur dem står på en plan yta och bara spinner utan att komma någon vart.. är det ingen som sagt åt dem att det bara blir värre då? eller att man faktiskt kan starta på 2an eller 3an.. livsfarligt blir det för både dem och oss andra som faktiskt kan köra bil även när det är minusgrader och halt ute. jag undrar när Transportstyrelsen ska lägga till en nödvändig sak för att få ta körkort, Körning under vinterhalvåret när man övningskör. det är något som borde vara ett måste när man bor i ett land som har vinterväglag nästan 6 månader om året.
när jag själv övningskörde så tyckte jag att jag var redo för att köra upp men efter att ha klantat mig med uppkörningstiden så fick jag ta en senare tid. (mobba mig, det är helt ok) då kom den första snöstormen för vintern och jag och min mor skulle iväg på något. så jag fick köra i 2-3 dm snö på vägen och blåsigt som bara den, men under de två timmarnas körning så lärde jag mig nästan lika mycket om hanteringen av fordonet som jag hade lärt mig på all övningskörning innan.
nu har jag nog rageat klart tror jag ;)
Btw, jag har en flickvän som blev matchens lirare i helgen, hur många är det som har det ? ;)
får se om man får låna den oranga handduken !
/J

Kommentarer
Postat av: Carro

Får gratulera er båda då...dej till flickvännen och henne till utmärkelsen:)

Kram...

2010-11-24 @ 09:42:37
Postat av: Jessica 20 & Mamma till Liam

Håller med dig..

2010-11-24 @ 12:12:17
URL: http://wahlqvist.blogg.se/
Postat av: Jocke

sv: Tack så mycket! =)

sv: mm.. worthless...

2010-11-24 @ 21:58:15
URL: http://jrodin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Implying att du inte är stockholmare ;D

2010-11-24 @ 22:38:17
Postat av: Jocke

sv: det stämmer mycket bra det;) jag kommer från Roslagen från början men bor nu i Vallentuna.

2010-11-25 @ 20:24:09
URL: http://jrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0